Sam Ask och Lundakarnevalen

Vill noga understryka att den som vill ha välskrivna artikel-liknande poster i geologi har inte kommit rätt. Den tiden är troligen över, även om jag kanske ibland kommer ta på mig lärarmössan och mässa för er.

Den här bloggen är/blir mer brännvin än punch, eftersom jag är mer pöbelmässigt brännvin än studentikos punch. Apropå alkohol. Jag ska snart genomlida min tredje lundakarneval som student. Fjärde om man räknar när jag pluggade i Göteborg. Dessa karnevaler kommer var fjärde år, så det finns studenter där ute som inte ens får vara med om EN karneval.

Fatta hur länge jag pluggat alltså. Fatta hur synd det är om mig. Fatta hur löjligt mycket av en överliggare jag är som påbörjade mina akademiska studier redan 1998… Sam Ask aint got nothing on me…

Kanske skulle man göra något karnevalen 2010 och inte bara sucka från sidlinjen. Nej inte delta, men varför inte åtminstone dricka sig så plakat som bara en 120 kgs 35årig trapper-taliban kan.

Åh nej.. nu sjunger fan Simån och Garfunkeln på TV också. Typiskt. Bara det som fattades också.

Det här inlägget postades i Personligt, Studierna. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sam Ask och Lundakarnevalen

  1. Ping: Karnevalen, en engångsföreteelse. « Geobastard

Kommentarsfältet är stängt.