Mina fortsatta studier

Mina studier thus far:

  • En tyvärr oavslutad magisterexamen med massa arkeologi, historia och övrig humaniora och samhällsvetenskap 1998-2006
  • Start geologiprogrammet – Introduktionskurs 15hp
  • Sedimentologi 15hp
  • Paleontologi 15hp
  • Klimatologi & Geomorfologi 15hp
  • Mineralogi 15hp
  • Naturresursgeologi 15hp
  • Mark & deponi 7.5hp
  • Exjobb kandidat 15 hp påbörjad.

Planen för mina fortsatta studier är följande:

  • VT 2010 Göra klart Exjobb på kandidatnivå.
  • Start Mastersutbildning – VT1 2010 15hp Hydrogeologi (tillämpad masterskurs om grundvatten)
  • VT2 2010 15hp Biosfärens utveckling, paleoekologi och paleontologi (”berggrund 4” – masterskurs berggrundsgeologi om huvudsakligen paleontologi  läser den först trots att den egentligen är sist rent nummermässigt av de fyra berggrundskurserna, men det kan man göra då den är ”fristående”)
  • Sommaren – plugga in ett par resttentor från grundnivå och göra dem på innan terminen börjar.
  • HT1 2010 15hp Litosfärens utveckling, tektonik och planetär geologi (”berggrund 1” – masterskurs berggrundsgeologi – en mineralogikurs på avancerad nivå – ska vara tämligen svår)
  • HT2 2010 15hp Sedimentbassänger, paleoklimatologi och stratigrafi (”berggrund 2” – masterskurs berggrundsgeologi – en sedimentologi och klimatkurs på avancerad nivå – ska inte vara så svår sägs det)
  • VT1 2011 15hp Petrologiska och malmbildande processer (”berggrund 3” – masterskurs berggrundsgeologi – den näst sista och troligen svåraste kursen av de fyra kurserna)
  • VT2 2011-HT2 2011 45hp Examensarbete på mastersnivå.

Klar våren 2012 om allt vill sig väl. Det är trots allt tuffa kurser som väntar mig och jag är ju in grunden ingen naturvetare. Färdig M.Sc Geology (Master of science in Geology) 2012 alltså.

Sen får vi se vart livet bär mig hän.

Det här inlägget postades i Andra vetenskaper, Geologi, Personligt, Studierna. Bokmärk permalänken.