Hotbrev

Jag vet inte vad jag klagar om egentligen när det kommer till hotmail. De har aldrig haft ett snyggt användargränssnitt eller fungerat bra. Men sen de skaffade möjligheten att länka samman konton, vilket är en eminent egenskap som jag verkligen gillar så har idiotin inga gränser kring användargränsnittets brister.

Hur fan kan man dels komma på idén att lägga en logga ut-knapp precis under samma flik som man väljer vilket epostkonto man ska kolla och dels strax under det lägga in annonsbanner som reagerar på mouse over-funktion. Dvs ibland när man för över musen så poppar en banner upp som täcker rullgardinsmenyn, vilket omöjligör kontobyten. Man tvingas då helt enkelt ladda om sidan.

Och det är ingen bugg heller, det har varit så i flera år. Det måste ha funnits folk förutom mig som klagat på det och mailat microsoft om felet, för ett FEL är vad det är.

För sent att byta till en annan epostleverantör nu. Har för mycket länkat till mina hotmailkonton. Jag får helt enkelt fortsätta svära över Microsofts skitprodukt och fortsätta logga ut mig av misstag som en snäll gosse.

Det här inlägget postades i Datorer & teknik, Personligt. Bokmärk permalänken.