Nej det här var inte skoj…

Bara en vecka har gått på hydrogeologikursen och jag längtar redan efter slutet på den. Det här är inte min grej alls. Bara en massa matte kring flöden, konduktivitet och tryck… hela tiden. Det ska bli betydligt roligare med paleontologin nästa kurs även om den är på snustorr mastersnivå (dvs ekosystem hos plankton och inte en dinosaurie i sikte) ”Bara” två månader tills dess…

Hoppas att Gotlandsresan som ingår vanligtvis inte är inställd. Det har varit mycket besparingar på sistone tyvärr och det första som har fått stryka med har varit alla resor studenterna vanligtvis får göra. Trist om det blir så. Nåja, lång tid tills dess, mycket kan hända. Jag har dock redan beställt kursboken. Jag har ingen riktigt rejäl bok i paleontologi sen grundkursen så den här gången får det bli av trots att det är dyrt.

Det här inlägget postades i Geologi, Paleontologi, Studierna. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Nej det här var inte skoj…

  1. Bird skriver:

    Hej, skulle du kunna länka till kursen? Låter rejält kul och skulle nog kunna tänka mig att lägga den till min ”Att läsa”-lista.

    (Inte hydrologin dock, har läst lite själv. Hur kan något som handlar om vatten vara så snustorrt och helt humorbefriat?)

  2. Daniel skriver:

    Bird: Paleontologikursen?
    http://www.geol.lu.se/gu/courses/geom04/course.htm

    Notera dock att det är förhandskrav på geologi – så om du söker kursen och inte uppfyller dem måste du först snacka med dem. Studierektorn Per Alberg släpper in dem som frågar snällt.

  3. Bird skriver:

    Tackar ödmjukast och konstaterar att det nog inte är några problem med behörigheten.

  4. Daniel skriver:

    Inga problem. Lycka till!

Kommentarsfältet är stängt.