Satchmo’s i Lund

Den här bloggposten tjänar bara som syfte att få låta en missnöjd människa få avreagera sig lite. Alla ni utan intresse av kattmatsaffärer kan sluta läsa nu.

Jag vill ge ett varningens ord om affären Satchmo’s i Lund (ja med apostrof…). De säljer hund och katt-saker. Mat, leksaker osv.

De har mycket att lära sig om hur man bemöter sina kunder. De har ett system med att man får den elfte påsen kattmat på köpet, eller rättare sagt, de hade det, för mitt under den tid vi har gått där och samlat på oss kattfoder så bytte man system så att det istället skulle bli så att man fick ett kundkort som ger 10% rabatt. Men för kunder som redan påbörjat det hela med det gamla systemet så skulle man fortfarande också få en påse kattmat gratis och ett kort.

Den gången det då var dags att få en extra påse, alltså vid tionde köpet, så glömdes detta bort, både av oss och av Satchmos personal. När vi vid ett senare tillfälle ville påpeka detta så började skiten. Personalen VÄGRADE kategoriskt erkänna att detta kunde ha skett. Det var omöjligt att de skulle ha glömt att ge oss vår gratis påse kattmat. Sånt kunde inte bara ske och med andra ord var vi antyddes alltså vara lögnare som påstod motsatsen.

Först idag efter mycket tjafs, medtaget kvitto på affären vid det gällande tillfället, och efter ytterligare framställningar där vi skulle vara lögnare så gav de med sig. Såklart utan att be om ursäkt för att de hade gjort fel. Påsen fick vi i princip på nåder.

Kunden har alltid rätt Satchmo! Tror ni verkligen att det kostar er MER att ge en kund en påse för mycket (vilket inte är fallet!) än att tjafsa med oss? Tror ni en tappad kund, vilket ni nu troligen har var en bättre deal? Tror ni att den gratisreklam ni ni får på nätet via min blogg, och det faktum att jag kommer avråda alla jag känner från att handla hos er är en mindre förlust än att bara ge oss, kunden, rätt?

Sköter man en affärsverksamhet ska man ge kunden rätt i 99 fall av 100 när sådant här sker, framförallt när man likt er driver en verksamhet som helt bygger på ryktet och stamkunder. Ni har inga som helst belägg för att vi skulle ha fått en påse, inga kvitton som styrkte det eller liknande, vi däremot, hade kvitto som styrkte vår berättelse.

Allt ni alltså lyckades med är att rejält irritera en trogen och ärlig kund.

Grattis. Hoppas priset smakar bra.

Annonser
Det här inlägget postades i Idioter & idioti. Bokmärk permalänken.