Sjukdomsbloggande

Note to self, bli inte tokförkyld samtidigt som det är toktorr polarluft ute, för aaaj som det gör ont i luftvägarna vid varje andetag som torkar ut den sista lilla fukten på de torra slemhinnorna.

Elände. Bihålor som värker, ögon som rinner, öron som knastrar, hals som hostar, lungor som slemmar igen. Rena kriget i mina näsluftvägar… Det är sånt man inte ska ha när luften är kall och torr som fnöske. Just nu finns det inget som heter ”frisk klar kall luft” för mig utan för mig är den 15gradiga polarluften ute bara plågsam. Känns som man har astma!

Var fan är den fuktiga atlantburna golfströmsvinden när man verkligen seriöst vill ha den! (Det här kommer bli en önskan jag får äta upp i mitten av augusti efter en 4 veckors +30 värmebölja med 85% luftfuktighet – jag vet.)

Vi får se när jag orkar blogga om något vettigt. Ni kan skratta åt den här bilden tills dess.

Darthpriests

Det här inlägget postades i Medicin, hälsa & psykologi, Personligt, Religioner. Bokmärk permalänken.