okul och kul

Gah, vilken jävla morgon. Sov skituselt, upp tidigt (0630) för att åka in till SEM-labbet för bokad tid klockan 0800. Kommer dit och huset är tomt. Problemet är att jag som ny i labbet inte får starta och stänga av maskineriet på egen hand utan erfaren handledning. Så det blev att sitta en stund och sucka och sen åka hem igen. Jag har ju 25 minuters bussfärd + ca totalt en halvtimmes promenad per dag, så roligare kan man ju såklart ha. Det är liksom stressigt nog det där med sem-labbandet utan att man ska behöva vara med om sånt här. Uselt system helt enkelt. Man borde vara garanterad handledning när man bokar som ny i labbet. Finns all risk i världen annars att man står där alena och sysslolös.

Lite mer kul:

Den brittiska apokalyptiska dramaserien Survivors har börjat igen (eller för ett tag sen, jag upptäckte det först i förrgår) vilket är bra, även om den såklart kan vara lite pladdrig och ”tjejig” ibland. Likaså har ju Lost börjat precis och så har 24 gått ett tag vilket är underbart. TV-fronten är alltså eminent. Tur det nu när Heroes har blivit så oerhört tråkigt i den här säsongen. Nästan så att jag funderade på att sluta se. Jag tycker jättemycket om Robert Knepper som skådis, men i den nya huvudrollen som karnevalstypen Samuel är han mest sävlig – precis som alla andra skådisar i den serien. Serien står och stampar utan spänningsmoment. Händer det inget intressant blir det nog sista säsongen för mig. Den lär nog läggas ner snart också om jag inte har helt fel.

Det här inlägget postades i Geologi, Musik & Film, Personligt, Studierna. Bokmärk permalänken.