Den röda tshirten

Det är rätt synd att jag så sällan kommer ihåg mina drömmar eftersom mina drömmar alltid innehåller action och dramatik, gärna med kändisar och med mycket speciell kontextuell logik. Här är nattens dröm med extrakommentarer i parantes.

Jag befinner mig på en skola, jag tror det är en gymnasieskola eller liknande och jag är alltså delvis yngre (även om jag vill minnas att jag ser likadan ut som nu, dvs skäggig). Av någon anledning som jag glömt bort så bestämmer sig skolan för att dra in på antalet toaletter för killarna och ge en del av dessa till tjejerna. Jag minns siffran så väl: 8 toaletter för tjejerna och 1 för killarna är det nya resultatet.

Jag växer fram som en slags motståndskämpe för detta. Den som tar upp kampen mot förtrycket. Jag minns att jag tjafsar med tjejerna mycket, framförallt en blond tjej som jag tror liknade Cameron Diaz. Jag hatar henne iaf verkligen. Men saker och ting går fel.

Tjejerna stjäl min röda tshirt (jag har faktiskt just denna tshirt i verkligheten) och håller den gisslan under vapenhot för att jag ska sluta tjafsa med dem om toaletterna. De filmar även t-shirten i en sån där mellanöstern-gisslan-film. En intressant detalj i filmen är att texten på tshirten är digitalt blurrad av tjejerna för att man inte ska kunna se vad som står på den. På något vis avslöjar det mer tjejernas identitet än det faktum att de är med på filmen själva och utan att själva ha blurrade ansikten (och jag vet ju vilka de är sen innan, fast tydligen ändå inte).

Jag minns att jag faktiskt reagerar över det konstiga med detta med tröjans blurr och tjejernas identitet (logiskt tänkande i drömmar, inte helt vanligt) och att jag är orolig att det ska komma ut för andra i skolan att min t-shirt är kidnappad (…därmed tar logiken slut igen).

Sen vaknar jag.

tshirt

Det här inlägget postades i Personligt. Bokmärk permalänken.