Chroma Key

Via John Houdis blogg hittade jag den här eminenta filmen som tydligt visar vilken otrolig nivå vi idag har på green screen-användningen, sk chroma key-teknik. Snart kan vi verkligen inte lita på något alls som vi ser.

Det här inlägget postades i Andra vetenskaper, Datorer & teknik, Konst & fotografi, Musik & Film, Science Fiction. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Chroma Key

  1. Johnny skriver:

    De är fan grymma nu för tiden. Förresten, har du nån aning om vad det handlar om för rymdfilm tre minuter in i videon?

  2. Daniel skriver:

    Johnny: Det där med landaren? Den tror jag jag har sett. De landar på Venus.

    Men, namnet.. det är ingen film om det är det jag tänker på, jag tror det är en slags dokumentär där man framställer hur det kan se ut på platsen. Typ något gjort av NOVA, BBC eller Discovery.

    Men jag kan ha fel, det kan såklart vara något annat som bara är likt.

  3. Johnny skriver:

    Du har nog rätt, det är nog nån dokumentär.

Kommentarsfältet är stängt.