Triangle

När man i nattens mörker letar igenom piratebay efter någon film att se blir ofta 9 av 10 filmer vars existens man inte kände till tidigare chansningar som misslyckas just eftersom det fanns en anledning till att man inte kände till filmen – den var en b-film. Men så, ibland, hittar man filmer som är lite bättre och ibland helt okända rullar som är riktigt bra.

Triangle är just en sådan liten oväntad pärla. Handlar om ett gäng som ska ge sig ut på havet i en segelbåt, men som efter en storm finner sig kapsejsade och då räddar sig ombord på en stor, men till synes tom gammal lyxkryssare.

Sen bjuds vi på en med resa i mysterier som man sällan ser utanför bra scifi-TV-seriers värld. Det är alltså ingen skräckfilm i sig, men däremot en ödesmättad och spännande rulle med en domedagskänsla över sig. Såklart ställer man sig en del frågor kring hur huvudrollsinnehavaren resonerar (eller inte resonerar).

Ursäkta om allt det där lät kryptiskt, men jag kan inte gärna förklara det mycket bättre utan att gå in på detaljer. Se den så förstår ni nog vad jag menar. Det här är en bra och ovanligt intelligent popcornrulle, väl värd en stark trea i betyg.

Jag är jävligt glad att jag inte såg trailern innan filmen. Jag lägger inte upp någon trailer – eftersom IDIOTERNA på filmbolaget i princip avslöjar hela storyn i trailern. Så om ni ska se filmen är det förbjudet att se trailern. Det här kan mycket väl vara den största ”fail-trailern” någonsin. Se den efteråt så förstår ni vad jag menar. Om man har en trailer för ett film, vars allt bygger på mysterier, så ska man för fan inte avslöja en jättestor del i trailern. Helt otroligt hur ett bolag inte kan begripa det.

Det här inlägget postades i Musik & Film. Bokmärk permalänken.