Alfabetisk lista

Jag brukar inte gilla listor. De känns så ”2008” i bloggvärlden (för ingen är ju trendigare än mig eller vadå?). Men jag plagierar här Birgitta Ohlssons A-Ö-lista. Med mina svar då.

Andhål: Föräldrarnas hus, gräsmattan en sensommarkväll på en filt.
Bil: Varken egen bil eller körkort. Men sambon har en fin Ford.
Citat: Isn’t it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?
Dröm: Ihågkommen. För något.
Egensinnighet: Skoningslös, men samtidigt lättstressad.
Film: Lost in translation
Gravsten: Vad det ska stå på den får eftervärlden bestämma
Horoskop: Ovetenskapligt mumbo jumbo för svagsinta människor
Idoler: Ernest Shackleton (jag är inte typen som beundrar andra människor tyvärr, utom just Ernest)
Jantelag: Nej tack!
Kläder: ICA Maxi + en och annan tshirt beställd i USA (de har storlekar för vuxna)
Läser: Science Fiction och geologilitteratur mest. En och annan arkeologisk eller historisk bok.
Musik: Pink Floyd, Radiohead, Folkmusik, Klassisk musik.
Nyttig: Försöker promenera, men nej, inte min starka sida.
Organisation: Läkare utan gränser är rätt så imponerande faktiskt.
Produkter: ICA-tvål och Head and Shoulders schampoo. Sån är jag. Men jag var divig parfymnisse för 15 år sen.
Queen:
Hmm. Det får bli min äkta hälft det!
Reser: Gärna, men har inte råd. Vill till Alaska, Japan, Italien och New York.
Stilikon: The Dude
Tidning: Läser bara feeds online numera. Papperstidningar  av intresse (typ Nature) är för dyra.
Undviker: Att stå i centrum och att äta för kryddig mat
Vill: Bli forskare inom rymdgeologi. Men jag skulle nöja mig helt med vilken geologiforskning som helst.
http://www.makenoiseforfreechoice.eu: Skriv på för fri abort! (snodde rakt av från Birgitta, lät skitbra!)
Xtrvaganza: Är enkel att göra belåten. Matjesill, gräddfil och färskpotatis är matlycka för mig.
Yttrar:
Jag tror jag säger ”Jösses” lite för ofta för att det ska vara sunt.
Zoo: Nej tack. Förstår konservatorpoängen med djur i Zoo, men roas inte av det nämnvärt.
Årstid: Våren (Framförallt sen april, tidig maj)
Äter: Allt utom för kryddig mat.
Önskedröm:
Gå ner i vikt, bli rik och köpa mig en herrgård mitt i den skånska myllan där jag skulle sitta och dricka dyr konjak på verandan varje dag (eller ja kanske inte, stackars lever liksom)
Det här inlägget postades i Personligt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Alfabetisk lista

  1. Kristian Grönqvist skriver:

    Alternativt svar på Andhål: Damm

Kommentarsfältet är stängt.