Facebookgruppssvenska

Riktiga Män Slår Inte Kvinnor..Namn insamling!
Denna namn insamling är till för att de Kvinnor som drabbas av Psykisk/Fysisk misshandel genom terror och förtryck,ska kunna få hjälp och stöd fortare från samhällets olika instanser,som Polisen,Sjukvården,Socialen och alla andra myndigheter. Vi vill med denna lista att det ska ges stöd samt skydd snabbare för de kvinnor och barn som drabbas.Att det ska vara brottsligt med stalking,hot om våld,allt psykiskt/fysiskt våld.Att de män som utövar detta våld ska få högre straff samt automatisk terapivård för det våld som de utövar.Att alla drabbade/med drabbade ska tas på allvar när det gäller detta våld samt att rättsprocessen ska gå snabbare! EVENEMANGET GÅR UT PÅ NAMN INSAMLING..GÅ TILL LÄNKEN NEDAN..TACK!!! ( DEN ÄR BLÅ) Står Riktiga Män Slår Inte Kvinnor”

Nej jag tänker inte skriva under mitt namn på det här. Och nej, det innebär inte att jag är för misshandel av kvinnor likt en del begåvningsreserver i kommentarerna på facebookgruppen i fråga då anser att man är. Jag anser inte heller att det är en oviktig fråga. Min ovilja att gå med i gruppen beror bara på att jag inte är för meningslösa jippon som bara är att betrakta som misshandel av det svenska språket.

Om det nu är så viktigt att starta en grupp på det här temat, så kan man väl för helvete se till att korrekturläsa texten? Eller åtminstone bara tänka efter lite när man skriver innehållet. Och om man nu själv saknar skolkompetens över fjärde klass och inte ser hur otroligt många språkliga fel texten innehåller, så kan man ju be någon annan?

Varje dag ser man hur vänner och bekanta går med i grupper på facebook där namnet på grupperna är (sär)skrivna i versaler med tusentals utropstecken därefter. Arga engagerade grupper där man i princip nästan behöver kodnyckel för att kunna tolka vad de egentligen handlar om.

Nej, jag tänker aldrig gå med i dessa grupper hur nobelt ämne de än handlar om. Sluta bjud in mig.

Det här inlägget postades i Idioter & idioti, Retorik. Bokmärk permalänken.