Bloggpaus en vecka

Så, då ska jag till Gotland en vecka och lära mig allt om öns geologi, silurisk paleontologi (massutdöenden, stratigrafi, biota, klimat) och givetvis ska det jagas fossil – allt på masternivå utan trams. Inte minst ska vi lära oss dricka Wisby pils (öl) på mastersnivå.

Vi ska besöka en rad fossilrika platser som jag inte besökt tidigare på ön, så det ska bli kul. Mindre kul är att jag är förkyld som fan nu dagen innan. Men jag får hoppas det går över eller iaf lättar lite.

Tills jag kommer tillbaka kan ni stirra på den här bilden jag tog 2009 på ett par gamla båthus vid Gyle vik, som ligger strax söder om Slite. Gotland i ett nötskal. Havet, äng, tallskogen, ljuset.

Gyle Gotland

Det här inlägget postades i Geologi, Paleontologi, Utflykter & exkursioner. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Bloggpaus en vecka

  1. Mikael skriver:

    Nu blir jag grön av avund. Hälsa di sma undar jårdi från mig

  2. Johanna Mellgren skriver:

    Haha, här sitter man och slösurfar skånsk geologi inför morgondagens exkursion – och så snubblar jag över denna fantastiska blogg!! Ska bli riktigt intressant att läsa vad du tyckte om exkursionen 😉

    Vi ses! /Johanna

  3. Daniel skriver:

    Johanna: Kommer inlägg snart!

Kommentarsfältet är stängt.