Adiós muchachos!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den här bloggen. I princip så fort man skriver om något kontroversiellt så gör man sig själv en björntjänst ifall det kan kopplas till en som person. En blogg likt denna där jag spyr galla över idioter och idioti är, om än hur kul det faktiskt är att spy galla, inte speciellt smart rent karriärsmässigt. Fel personer kan läsa den och få fel intryck. Det är alltså inte för att jag inte vill blogga om trams som jag kommer sluta med det, eller för att jag har tröttnat på er, utan för att jag inte tycker det hör hemma i min framtida livsplan.

Jag vill ju inte sjunka lika lågt ner i träsket som vissa bloggare har gjort. Detta är min viktigaste motivering. När man bloggar om tex politik är det väldigt lätt att man låter fanatisk och rabiat även om man inte är det egentligen. En blogg funkar ju som ventilation för saker man kanske inte basunerar ut annars och blir därför nästan alltid extrem i tonen om ämnet är politik. Att döma en person utifrån en blogg är därför absurt, men det är just det folk överlag troligen gör. Framförallt obegåvat folk. Framförallt människor med liten världsbild. Framförallt naiva människor. Framförallt aggressiva individer i extremvänstern som inte kan hälften så mycket de tror de kan om världen. Kretiner som Kapten Haddock skulle ha kallat dem. Puckon som jag brukar säga. Vägutfyllnad som vi sa när jag jobbade på NCC. (Kärt barn har många namn).

Jag kommer fortsätta blogga, men på min engelska geologiblogg istället. Jag tror det blir bäst så. Det är iaf min uppfattning just nu. Alla som känner mig vet ju hur ombytlig jag är i sådana här frågor – men just nu känns det rätt att lägga bloggen på hyllan – iaf tillsvidare. Kanske dyker någon ny ämnesblogg upp i framtiden. Om film eller så. Men bara kanske.

Men som sagt, jag kommer fortsätta blogga på min geoblogg iaf. Men det är iaf slut med kontroverserna nu tyvärr. Ja bortsett från att jag givetvis ska mucka lite med kreationister även i fortsättningen.

Tack för allt! So long! Den här bloggposten ligger kvar ett tag, sen raderar jag bloggen helt.

Uppdatering: Någon behöver seriöst hjälp. Bara se hur han inte kan släppa taget om mig. Mannen är patologiskt intresserad av mig tydligen och kan inte hantera att jag hade stängt bloggen helt. Så för att han inte ska gå under av konspirationstankar så öppnar jag den igen några dagar. Trot eller ej, men jag och ZOG har annat att göra i vårt arbete att ta över världen än att bara kivas med avdankade biologer.  😉

Om Daniel

En liten bildförteckning över projekt jag gett mig på över åren. Ja, du får gärna kontakta mig för att diskutera jobb på norrtou@gmail.com.
Detta inlägg publicerades i Andra vetenskaper, Biomineralogi, Bloggradio, Datorer & teknik, Familjen & vänner, Filosofi & akademiska frågor, Frihetsfrågor, Geologi, Gotland, Historia & arkeologi, Idioter & idioti, Konspirationer & pseudovetenskap, Konst & fotografi, Litteratur, Media, Medicin, hälsa & psykologi, Miljöfrågor, Mineralogi & petrologi, Musik & Film, Nostalgi & kuriosa, Paleontologi, Personligt, Politik & ekonomi, Projekt, Quiz, Religioner, Retorik, Science Fiction, Skåne, Släktforskning, Studierna, Tips, Uncategorized, Utflykter & exkursioner, Värderingar. Bokmärk permalänken.